Breaking News
Home / Completing Story / A fox without a tail- Completing Story for Class 6 to 12

A fox without a tail- Completing Story for Class 6 to 12

Hello, Students here I share the “A fox without a tail” completing the story. You can write it on your 6 to 12 class examination.

(1) A fox without a tail

There lived a clever fox in a jungle. One day he fell into a trap while passing through the jungle. He could get out of the trap but lost his tail behind. Without his tail, he looked strange. But the fox was very cunning and he hit upon a plan. He invited all the foxes to come to a meeting. All of them came. Then the fox said, “My dear friends listen to me, please. I’ve invented a new thing. Our tails are useless. They look ugly and are always dirty. So, we should cut off our tails.” All the foxes listened to the cunning fox. One of the wise old foxes said. “My friend, your plan is very interesting but foolish. As you’ve lost your tail, you want us to cut off our tails.” At this, the fox without a tail felt ashamed and left the place quickly.

Moral: Don’t believe a cunning man.

বঙ্গানুবাদ: একদা এক জঙ্গলে শেয়াল বাস করত। একদিন জঙ্গলের মধ্য দিয়ে যাওয়ার সময় সে ফাঁদে পড়ল। সে এই ফাঁস হতে বের হইতে পারল কিন্তু লেজ হারাল। লেজ ছাড়া তাকে অদ্ভুদ দেখাল। কিন্তু শেয়ালটা ছিল খুব ধূর্ত। এবং সে একটি পরিকল্পনা করল। সে সকল শিয়ালকে একটি সভায় ডাকল। সবাই আসল। শিয়াল বলল, “বন্ধুগণ, আমার কথা শোন। আমি একটি গুরুত্বপূর্ণ জিনিস আবিষ্কার করেছি। আমাদের লেজগুলো অকে এগুলো দেখতে কুৎসিত। আর সব সময় নোংরা। আমাদের সেজ কেটে ফেলা উচিৎ। সকল শিয়াল মি: শিয়ালের কথা শুনল। একজন জ্ঞানী বৃদ্ধ শিয়াল বলল” বন্ধু তোমার পরিকল্পনা মজাদার কিন্তু বোকার মত। যেহেতু তুমি তোমার লেজ হারিয়েছো সেহেতু তুমি আমাদের গেজ কাটাতে চাও। লেজ ছাড়া শিয়ালটি খুব লজ্জা পেল এবং চলে গেল। মূল কথা : ধূর্তকে বিশ্বাস কর না।

 

(2) The Fox Without a Tail

One day a fox fell into a trap. He struggled hard to get free and managed to be free but lost his tail. Without the tail, the fox looked strange. He felt sad and ashamed. He thought and thought and hit upon a plan. He called a meeting of all the foxes in the jungle. When all the foxes came to the meeting, the fox without the tail felt pleased and said, “I’ve made a great discovery. What use are the tails? No use at all. Without my tail, I feel so free, light, and sportive. I can run faster than ever before. So cut off your tails as I’ve done.” The foxes listened to him with attention and many welcomed his suggestion.” At this moment a wise fox said, “Listen to me, please. Don’t accept his suggestion. That fox fell into a trap and lost his tail. Now he looks funny. So he suggested.” His I wants us all to look like him. Don’t follow his ran away. Thus the wise fox trick being found out frustrated the plan of the clever fox.

বঙ্গানুবাদ: একদিন এক শিয়াল ফাঁদে পড়ল। মুক্ত হতে সে আপ্রাণ চেষ্টা করল এবং মুক্ত হল কিন্তু তার লেজ হারাল। লেজ ছাড়া শিয়ালটিকে অদ্ভুত দেখাচ্ছিল। সে বিমর্ষ ও লজ্জিত হল। সে ভাবল আর ভাবল এবং একটি বুদ্ধি আঁটল। সে জঙ্গলের সব শিয়ালের একটি সভা ডাকল। যখন সব শিয়াল সভায় আসল, লেজবিহীন শিয়ালটি আনন্দিত হল এবং বলল, “আমি একটি বিরাট আবিষ্কার করেছি। লেজের কি ব্যবহার? কোন ব্যবহার নেই। লেজ ছাড়া আমি মুক্ত, হালকা এবং উৎফুলু বোধ করি। আমি আগের চেয়ে দ্রুত দৌড়াতে পারি। তাই আমার মত তোমাদের লেজ কেটে ফেল শিয়ালগুলো তার পরামর্শকে স্বাগত জানাল। ঐ মুহূর্তে একটি বিজ্ঞ শিয়াল বলল, “দয়া করে আমার কথা শুনেন। তার পরামর্শ গ্রহণ করবেন না। সেই শিয়াল ফাঁদে পড়ে তার লেজ হারিয়েছে। এখন তাকে অদ্ভুত দেখায়। তাই সে আমাদের সকলকে তার মত করতে চায়। তার পরামর্শ অনুসরণ কর না।” তার চালাকি ধরা পড়ে যাওয়ায়, সে দৌড়ে পালাল। এভাবে বিজ্ঞ শিয়ালটি কপট শিয়ালের পরিকল্পনাটি ব্যর্থ করে দিল।

About eStudyNote

Check Also

Luxurious cars to Rs 119 crore flat, 10 expensive things Ranveer Singh and Deepika Padukone own

Ranveer Singh and Deepika Padukone have bought a posh Rs 119 crore flat in Mumbai’s ...

Read more

Leave a Reply

Your email address will not be published.