Breaking News
Home / Completing Story / Nobody trusts a liar – Completing Story for Class 6 to 12

Nobody trusts a liar – Completing Story for Class 6 to 12

Hello, Students here I share the “Nobody trusts a liar/The Shepperd boy and the Wolf” completing the story. You can write it on your 6 to 12 class examination. Both Completing Story is the same.

(1) The Shepherd Boy and the Wolf

Once there was a liar Shepperd boy. He tended his sheep near a jungle. He was in the habit of making fun. He liked to befool people. He would often cry out “Help! Help! The wait has come. the wolf has come.” The farmers who worked nearby believed and ran to his help. But they did not see any wolf. They understood his wicked trick and became very angry. They left the place saying nothing. The next day he did the same thing. The farmers believed him and came running to save him. But this time they were befooled too. One day a wolf really came. This time the Sheeperdboy cried at the top of his voice for help. But none came to his help. The wolf fell upon him and his flock of sheep and killed them. Moral: None believes a liar.

বঙ্গানুবাদ: একদা এক মিথ্যুক মেষপালক বালক ছিল। বনের কাছে সে মেষ চড়াত। তার অভ্যাস ছিল তামাশা করা। সে লোকজনদের বোকা বানাতে পছন্দ করত। সে প্রায়ই চিৎকার করত সাহায্য কর ! সাহায্য কর । নেকড়ে এসেছে। নেকড়ে এসেছে ! যে সকল কৃষক নিকটস্থ মাঠে কাজ করত তারা তাকে বিশ্বাস করে দৌড়ে আসত। কিন্তু তারা কোন নেকড়ে দেখতে পেল না। তারা তার দুষ্ট ছল বুঝতে পারল আর খুব রাগ করল। কোন কিছু না বলে জায়গা ত্যাগ করল। পরের দিন সে একই কাজ করল। কৃষকরা তার কথা বিশ্বাস করে তাকে বাঁচানোর জন্য দৌড়ে আসল। কিন্তু এবারও তাদেরকে বোকা বানানো হল। একদিন সত্যিকারে একটি নেকড়ে আসল। এবার মেষপালক বালক সাহায্যের জন্য উচ্চ স্বরে চিৎকার করল। কিন্তু কেন তাকে সাহায্যের জন্য এগিয়ে এল না। নেকড়ে তাকে আক্রমন করল এবং তার মেষের পাল ও তাকে হত্যা করল। মূলকথা : মিথ্যাবাদীকে কেহ বিশ্বাস করে না।

 

(2) Nobody trusts a liar

There lived a cowboy in a certain village. He grazed the cattle in the field near the forest. He used to cut grasses, wash away the cattle and feed them. Besides his usual duty, he sang, played the flute, and gossiped with other boys. The boy had a habit of making fun. At times he shouted saying ‘tiger’ tiger. People used to come running toward him hearing his shouting. When the people came to him he laughed. They returned with a shock. One day in the afternoon, he was grazing in the field. Suddenly he saw a tiger. He became afraid and shouted saying ‘tiger’ again and again. But nobody came to save him. He tried to Speed very climb up the tree but failed. The tiger attacked very swiftly and killed him. When people found him dead, they had nothing to do. I think that sometimes we ourselves create tragedy in our life. The same thing happened in the cowboy’s life. If he didn’t tell a lie, people would come running, and perhaps he might avoid the danger. So we should not tell a lie even for making fun.

বঙ্গানুবাদ: কোন এক গ্রামে এক রাখাল বালক বাস করত। সে বনের কাছের মাঠে গবাদি পশু চড়াত। সে ঘাস কাটত, গবাদি পশুগুলোকে গোসল করাত এবং তাদেরকে খাওয়াত। তাছাড়া সে সচরাচর গান গাইত, বাঁশি বাজাত এবং অন্য বালকদের সাথে খোশ গল্প করত। বালকটির মজা করার অভ্যাস ছিল। মাঝে মাঝে সে ‘বাঘ’ ‘বাঘ’ বলে চিৎকার করত। তার চিৎকার শুনে লোকজন ছুটে আসত। লোকেরা তার কাছে এলে সে হেসে উঠত। লোকেরা তখন কষ্ট নিয়ে ফিরে যেত। একদিন বিকেলে সে মাঠে গরু চড়াচ্ছিল। হঠাৎ সে একটি বাঘ দেখতে পেল। সে ভয় পেয়ে গেল এবং ‘বাঘ’ বলে বারবার চিৎকার করল। কিন্তু তাকে রক্ষা করতে কেউ এল না। সে গাছে উঠতে চেষ্টা করল কিন্তু ব্যর্থ হল। বাঘ, খুব দ্রুত আক্রমণ করে তাকে মেরে ফেলল। লোকজন যখন তার মৃতদেহ দেখল তখন তাদের কিছুই করার ছিল না। আমার মনে হয় মাঝে মাঝে আমরা নিজেরাই আমাদের জীবনে দুঃখের সূচনা করি। রাখাল বালকটির জীবনেও একই ঘটনা ঘটেছিল। যদি বাঘ বলে চিৎকার করে সে মিথ্যা কথা না বলত তবে লোকজন দৌড়ে আসত এবং সম্ভবত সে বিপদ এড়াতে পারত। তাই কৌতুক করেও আমাদের মিথ্যা বলা উচিত হবে না।

Check Latest Completing Story:

About eStudyNote

Check Also

Luxurious cars to Rs 119 crore flat, 10 expensive things Ranveer Singh and Deepika Padukone own

Ranveer Singh and Deepika Padukone have bought a posh Rs 119 crore flat in Mumbai’s ...

Read more

Leave a Reply

Your email address will not be published.